18 Haziran 2016 Cumartesi

Tahin Pekmez Maskesi

Yalnız başına sahur çok sıkıcı oluyor. Hele bir de evde değilsen, canının çektiğini hazırlayacak imkan yoksa ve sana ne verilirse onu yemek zorunda kalıyorsan daha can sıkıcı.

Ama bu can sıkıcılığı faydaya çevirmenin yolunu bulurum ki ben.

Dün geceki sahur tepsimde yer alan ve benim pek yemeyi sevmediğim tahin pekmez karışımına bakıp, dur bi yüzüme süreyim şunu dedim. Sürdüm 15 dk kadar beklettim ki zaten daha fazla duramazdı yüzümde, yavaştan şıpırdamaya başlamıştı. Sonra yüzümü sıcak
suyla bi güzel yıkadım yattım. Cildime verdiği nemi sevdim açıkcası.


Yenilebilir olan her şeyi yüzüme de sürmeyi seviyorum, bugün de bal sürücem mesela :)

Ben bu maskeyi kafamdan uydurdum sanmıştım ama az önce google'da tahin pekmez maskesi diye aratınca farkettim ki bu zaten yapılan bir maskeymiş, yani ben keşfetmemişim :) Hatta Suna Dumankaya'nın tahin pekmez maskesi tarifi varmış;

1 yemek kaşığı tahin
1 yemek kaşığı pekmez
15 damla limon suyu
½ çay kaşığı tuz

Benim maskemde limon suyu ve tuz yoktu ama olsun. Ben beğendim cildim yumuşadı. Zaten çok fazla su içen biri değilim ve neme çok ihtiyacım var. E yaş da yavaş yavaş ilerlerken önlem almak gerek mutlaka :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

"Kusurumuz ne kadar çoksa, o kadar kusur ararız... "