8 Nisan 2017 Cumartesi

Broadway Takma Tırnak Çıkarıcı

Tırnak kenarlarımdaki egzamalara yıllardır çare aradığımı artık sağır sultan bile biliyor. 
Son hamle takma tırnak takmak oldu. 
Şöyle düşündüm takma tırnak takarsam tırnaklarımın etrafında kuruyup kılçıklanan kısımları koparmayacaktım ve böylece oluşan yaralar ve bu yaraların sonucunda tırnağımda oluşan şekil bozuklukları ortadan kalkacaktı. 
Planı uygulamaya 28 Mart günü başladım. 
Takma tırnak ile geçen 1 hafta sonunda tek bir kez bile elim tırnak etlerimi koparmaya gitmedi. 
Kısacası bu sefer doğru yoldaydım. 
Bir de tırnaklar sağlam olsun diye 502 ile yapıştırdım :D ama bu sefer de tırnağı çıkaramayınca takma tırnak çıkarıcı araştırmasına yöneldim. 
Kurs hocamın tavsiyesi ile Broadway markasının oldukça başarılı olduğunu öğrendim. 
Fiyat araştırmasına başladım. 


Broadway markasının en çok çeşidini Watsons'ta gördüm bu ürün orada 28 TL idi, indirim döneminde indirime girmiyordu. Rossmann'da rastladım yine aynı civarlarda bir fiyatı vardı. Kızılayda metro istasyonu çarşısında Özdemir Kozmetik'te varmış diye duydum gittim baktım 26 TL veee tabi benim sadık yarim internet imdadıma yetişti. 
Bu ürünü kargo dahil 17,95 TL'ye n11.com da Cosmofit adlı satıcıdan 2 adet olmak üzere temin ettim. 


Daha önce n11.com alışverişimde Leomania isimli kullanıcı bana açık ürün göndermiş bir de üstüne üstlük durumu kabul etmemişti. 
Yine aynı durumun olmaması için ürünün açık olup olmadığını ve son kullanma tarihini Cosmofit kullanıcısına sordum. 
Ürünün kapalı olduğu ve son kullanma tarihi yazmadığını söylemeleri ile satın almaya karar verdim. 
Siparişim toplamda 3 gün içinde elime geçti.
Gelir gelmez açarak tırnağımı içine daldırdım. 


İçinde tırtıklı ilginç bir mekanizma var. 
Her bir tırnak ortalama 2 dakika içinde eriyerek yok oluyor. 
Sadece tırnak dipleri biraz kalıyor biraz da tırnak yüzeyinde benim acemiliğimden kaynaklanan ince bir tabaka kalmıştı onları da krong yardımı ile çıkarttım. 
Tabi benim egzamalar bu kadar kimyasaldan sonra yine coştu. 


Ufak bir bakım yapıp yeniden sıfır tırnak yapıştırdım. Şimdilik takma tırnak maceramın 10. günündeyim ve haftada 1 yenileyerek devam etmeyi planlıyorum. 
Kendi tırnaklarım istediğim duruma gelene kadar da böyle devam edeceğim. 
Takma tırnakları 500 lük set halinde Kızılay Meşrutiyet caddesi Gratis outlet mağazasından 12 TL'ye aldım. 
Beni baya bi idare eder ama şimdiden Aliexpress'ten 600'lük bir set sipariş ettim bile :) 

23 Mart 2017 Perşembe

Gloves in a bottle | Şişedeki eldiven krem

Yıllaaar yıllardır tuttuğum blog yazılarımı silmeseydim bu krem ile ilgili 2012 de paylaştığım şeyleri görebilir ve o zaman ki tecrübelerimi hatırlayabilirdim. Ama sildim işte :/ Her neyse...

Kremin adı Gloves in a bottle yani şişedeki eldiven. 
Bazı sitelerde elinize sürüp üzerine eldiven giyiyorsunuz gibi saçma salak şeyler okudum ama bunun konu ile alakası bile yok. 
Kremin iddiası ele sürüldükten sonra el üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturarak eldiven giymişcesine eli koruması. 
Botanikecza.com internet sitesinde görünce almak istedim sonra baktım sitenin satış dükkanı benim gün aşırı gittiğim Balgat'ta, bende kalktım bizzat gittim. 
Kremi istediğimi söyleyince elinizde egzema var mı diye sordu oradaki kız sonra ellerimi gösterince anladı neden istediğimi. 
Çünkü ellerimin üzerinde soğuktan beyaz çatlak bir kabuk oluşmuştu. 
Fiyatlar internet sitesindeki ile aynıydı. Küçük boy 20 TL büyük boy 50 TL . 
Küçük boy olanı beni baya bi idare ettiği için şimdilik onu aldım. 
Eski bir dost ile karşılaşmanın verdiği iç huzuru ile evimin yolunu tuttum. :)


23 Aralık 2016 Cuma

By Nanda Makyaj Urunleri

Uzakdoğu markalarına yaklaşık 4 yıl önce, 2012'de başlayan ilgim sonucunda Skinfood, Tonymoly, Sharashara, Holika holika... gibi markaların farklı ürünlerini alıp denedim. Yanlış bilmiyorsam bunların hepsi de Güney Kore menşeili markalar. Ben de bu ürünleri herkesin bildiği roseroseshop.com ve w2beauty.com internet sitelerinden almıştım. Ama Paypal Türkiye'den çekildiği için artık bu sitelerden de alışveriş yapamıyorum :(
Uzakdoğu ürünleri diyince Kore, Japon menşeili olanlar tamam da Çin menşeili olan ürünlerde hepimizin kafasında bir soru işareti??? Acaba ne kadar güvenilir?
Gerçi işin ilginç yanı şu, bu ürünler bana Çin'den postalandı ancak arkasında yazan barkod 697 ile başlıyor ve ben bu barkodun hangi ülkeye ait olduğunu bir türlü bulamadım. Çin'den geldiği için ise orada üretildiğini varsayıyorum. Çin'de üretilen çoğu ürün bizim ülkemizde "kanserojen" algısı yaratıyor, bu yalan değil! 
Haksız olmayan bu kaygıyı, bazı ünlü markaların ürünlerinin arkasında yazan Made in China yazısını gördüğümde aşmaya karar verdim (Bkz. Sleek paletleri Made in China) ve tabii ki de benim vefalı yarim Aliexpress'e ışınlandım. Ve orada gezinirken " By Nanda " isminde bir marka dikkatimi çekti. Ambalaj delisi olan ben için tabii ki de fazlasıyla dikkat çekici ürünlerdi. İlk önce rujlarını gördüm, ardından mini far paleti, ardından allık, toz far, eyeliner, katı parfüm.... derken bi baktım bu markadan mini bir koleksiyonum oluşmuş ben de bunları anlatmak istedim.

Bu ürünleri parça parça aldım. Hepsini aliexpress.com da bulunan farklı dükkanlardan aldım.

En beğenmediğim parçadan, en beğendiğim parçaya doğru gözlemlerimi sıralayacak olursam




1. Katı parfüm. Daha önce hiç katı parfüm kullanmadığım için kıyaslayabileceğim bir ürün yok elimde ancak kendisinin çok gereksiz bir ürün olduğuna kanaat getirdim. Sürünce hoş bir kokusu var evet ancak hiç kalıcı değil ve böylelikle sadece hoş kokulu bir vazelin kremden farkı yok. Tek teselli noktası bittikten sonra teneke kutusunun başka şeyler için kullanılabilecek olması...






2 numara Eyeliner; ise bir başka düşük performanslı ürün. Ürününün çok çok çok sıvı ve yayılan bir yapısı var bu yüzden göz kapağına düzgün şekilde sürmek mümkün değil. Ve sürdükten sonra sabitlenmesi için iyice kurumasını beklemek gerekiyor yoksa hemen dağılıp siliniyor, adeta uçuveriyor. Bu dağılıp uçmasından dolayı sıvı highligter olarak kullanılabilir mi acaba diye yanağımda da denedim yine olmadı :( İçindeki sim partüküller bu kadar büyük olmasaydı sıvı aydınlatıcı olması için şans verilebilirdi oysa ki :/




3.Allık; Yukarıdaki tırt parçalardan sonra nispeten beklenti karşılayan allık var sırada. 2,94 dolarlık bir allıktan bekleneni veriyor bence. İncimsi sedefli bir yapısı var. Pigmentasyonu da oldukça yoğun bu da demektir ki oldukça bereketli bir ürün :)










4.Rujlar ; Rujların renginde sadece biraz hayal kırıklığına uğradım gibi. Beğendim beğenmesine ama benim fotoğraflara bakıp seçtiğim renkler daha soft gelmişti gözüme bunlar daha canlı ve yoğun renkler. Rujların yapısı çok kremsi, dudakları kurutmuyor ve en önemlisi pütür pütür durmuyor.




5.Far paleti; Gelelim 2,64 dolarlık bu mini göz farı paletine. Açıkçası göz makyajı konusunda çok başarılı değilim. Şu anda Cilt bakımı ve makyaj kursuna gidiyorum ve yeni yeni öğrenmeye başlıyorum. Renkleri doğal tonlarda ama pigmentleri çok yoğun değil sanki iyice renk vermesi için bolca almak gerekiyor. Ama farların çok tozutmamasını ve dağılmamasını sevdim. Bu paraya performansı fena değil bence !





6.Lip Tint; Ve, ve, ve bu markanın bence en bomba ürünü daha doğrusu en sevdiğim ürünü. Lip tint. Dudağa adeta mühürleniyor. Ben elimin üstüne sürdüm gün içerisinde 3-4 kez bulaşık yıkadım (bizim evin bulaşıkçıbaşısı ben oluyorum da :)) 6 saat sonra bile elimin üzerinde aynen duruyordu. Ben bu kalıcılığı sevdim. Ruj sürmek ama çok da soluk olunmak istenmeyen günlerde çok işe yarar bu ürün. Fiyatı 1,63 dolar olan bu ürüne benden 10 puan...


21 Aralık 2016 Çarşamba

Ators su bazli galaksi (bukalemun) oje

Benim tırnak kenarlarım çok kuru ve onlar kurudukça ben koparıyorum. Bu durum da hem tırnak yüzeyimde kötü görünümlü çukurlar olmasına hem de tırnak kenarlarımın çok kötü durmasına neden oluyor. Tırnaklarım ojesiz iken tırnaklarıma daha çok zarar verdiğim için de ojesiz gezmemeye çalışıyorum. Tırnağımdaki problemi ortadan kaldırmak isterken de zaman içinde oje delisi biri oldum çıktım resmen. Nerede ilginç olan ne varsa bulup çıkarıyorum. İnternette dolanırken buldum bu galaktik (bukalemun)  görünümlü ojeleri. Renkleri yanarlı dönerli gördüğünüz gibi. 

Gerçi ben aceleyle sürdüğüm için güzelim ojelerin görüntüsünü katlettim farkındayım ama bunun için şimdiden özür dilerim. 


Elimde bu ojelerden 3 renk var. Hiçbirinde numara veya isim yazmıyor. Hepsini Aliexpress'ten aldım. "Chameleon nail polish" yazarak aratabilirsiniz...


Mavi tonlu olan en arkadaki rengin görünümü...



Ortadaki kırmızı yeşil tonlu ojenin duruşu...
Bunun fotoğrafını sürüşümün 3.gününde çektim o yüzden uç kısımlarından soyulmaya başlamıştı...


Ve en önde olan mor ağırlıklı olanın duruşu...


Bu ojelerde beni şaşırtan durum "su bazlı" olmaları oldu. Bildiğimiz oje kokusu kesinlikle yok. Sıfır koku diyebilirim. Bir diğer önemli nokta bu ojeler kesinlikle ve kesinlikle siyah bir baz ile sürülmeli aksi takdirde rengini vermiyor.
En son nokta ise ojeleri çıkarması biraz zor. Su bazlı oldukları için özel bir çıkartıcıları var mı bilmiyorum. En kısa sürede bunu da araştıracağım. Pamuğa aseton sürerek çıkarmayı denedim kesinlikle yerinden oynamadı. Ben de Rossmann'ın Isana markalı süngerli oje çıkarıcı ile her bir parmağımı 15-20 saniye belki daha fazla bekleterek ve ardından iyice silerek çıkarabildim.

Benim gözlemlerim bu şekilde, umarım bu tarz ojeleri uygun fiyata ülkemizde de bulabiliriz ;)

Sevgiler, Nurşah...

16 Aralık 2016 Cuma

Starbuck'ımsı mug yapımı

Starbucks'ın çıkardığı muglar çok popüler oluyor genelde. Benimde beğendiğim modelleri var ancak ben öyle Kızılay dağıtmış gibi herkeste olan şeyleri sevmediğimden kendi simli mug bardağımı kendim yapayım dedim. Bunu da kısacık bir video ile anlattım. Umarım beğenirsiniz :)